Ćwiczenia na triceps

Rozpoczynając przygodę z treningiem siłowym skierowanym na wzrost tkanki mięśniowej należy pamiętać o odpowiednim ukierunkowaniu ćwiczeń. Trening na triceps jest szczególnym rodzajem treningu. Budowa silnych ramion jest zależna w większej mierze od tricepsa. Z czego to wynika? Proporcja budowy mięśni ramion to 60% triceps i tylko 40% biceps.

Kolejnym poruszanym wątkiem są wykonywane ćwiczenia. Pierwsza ważna wskazówka dotyczy kolejności wykonywanych ćwiczeń. Triceps uczestniczy w treningu większości górnych partii mięśniowych. Ćwicząc barki, plecy czy klatkę piersiową zmuszamy do pracy także triceps. Ważne jest, aby ćwiczenia na triceps wykonywane były na końcu.

Kilka prostych ćwiczeń można wykonywać samemu bez konieczności wychodzenia z domu. Podpór tyłem na ławeczce, a następnie zginanie ramion ku dołowi to najpopularniejsze ćwiczenie. Zakres ćwiczeń na triceps zwiększa się, gdy posiadamy w domu hantle. Pochylając tułów ku dołowi zginamy ręce w łokciach trzymając hantle. Następnie prostujemy ramiona w kierunku pleców powolnym ruchem i wykonujemy powrót ramion do pozycji wyjściowej.

Pamiętać należy, aby ćwiczenia na wzrost tkanki mięśniowej wykonywać powoli w krótkich seriach po 8 powtórzeń.

Post Author: admin