Dieta na szybki przyrost masy

Dieta na szybki przyrost masy
Oceń artykuł

Budowanie masy mięśniowej to naturalny proces zwiększania obwodów mięśni przy pomocy treningu siłowego. Celem jest tutaj budowa masy mięśniowej bez dużego przyrostu tłuszczu. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa odpowiednia dieta. Co jeść, aby nabrać masy mięśniowej?

Dla sporej części osób ćwiczących, zwiększenie masy ciała nie stanowi większego problemu. Wystarczy, że zaczynają one jeść więcej, a ich organizm zostaje zmuszony do zmagazynowania dostarczonej mu energii. Gdy jednak naszym priorytetem jest umięśniona, estetyczna sylwetka, należy to zrobić w taki sposób, aby nadmiar dostarczanej mu energii został użyty do wbudowania aminokwasów w mięśnie, powiększając jednocześnie ich rozmiary. Co jeść, aby zwiększyć masę mięśniową?

Kluczową kwestią jest dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości kalorii, bazując na wysokiej jakości proteinach i energii w postaci tłuszczów oraz węglowodanów. Bardzo ważne jest tutaj spożywanie żywności możliwie jak najmniej przetworzonej. Jedynie taka będzie bogata w witaminy i minerały potrzebne do właściwego funkcjonowania organizmu i przyswajania energii.

Warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż trening ma dawać jedynie sygnał do wzrostu – reszta zależeć będzie od spożywania odpowiedniego pokarmu, który zapewni wyrównanie strat energetycznych, dostarczając jednocześnie lekkiej nadwyżki w celu nadbudowania masy mięśniowej. Odpowiednia podaż kaloryczna jest także potrzebna do tego, by możliwe stało się wykonywanie coraz intensywniejszych treningów.

W czasie budowania masy mięśniowej, powinniśmy dostarczać między 1,8 a 2,3 g białka na każdy kilogram naszego ciała. Jeżeli jesteśmy osobami szczupłymi, celować powinniśmy w górną granicę. Z kolei gdy mamy więcej tłuszczu w organizmie, naszym priorytetem powinien być dolny przedział podaży białka. Resztę energii stanowić winny tu węglowodany oraz tłuszcze.

Osoby szczupłe, mające trudności w nabieraniu masy, skupić powinny się na dostarczaniu węglowodanów, a te z tendencją do odkładania się tłuszczu – tłuszczów. W tym celu posłużyć można się specjalnymi kalkulatorami dostępnymi w sieci. Uwaga! Otrzymany wynik będzie wartością przypuszczalną, od której należy zacząć. Bardzo ważne jest tutaj bieżące obserwowanie naszego organizmu. Jeżeli nasza masa nie będzie wzrastać, niezbędne będzie zwiększenie podaży kalorii.

Dieta na masę mięśniową to nie wszystko

Odpowiednio zbilansowaną dietę należy uzupełnić o trening, który dawać będzie naszemu organizmowi impuls do zwiększenia masy mięśniowej. W tym celu, naszym mięśniom należy serwować stopniowo coraz to większe obciążenia zewnętrzne. Kluczowe jest tutaj, aby z treningu na trening osiągać coraz to większe postępy. Dodanie nawet 1 czy 2 kilogramów przy wykonywaniu identycznego zakresu powtórzeń co na poprzednim treningu przyczyni się do powstania bodźca, który przy długofalowym treningu zmusi nasze mięśnie do rozrostu.

 

Źródła:

  • https://www.fabrykasily.pl/treningi/jak-zwiekszyc-mase-dieta-na-mase-trening-na-mase
  • https://www.kulturystyka.org.pl/modules/news/article.php?storyid=68

Post Author: admin